zaterdag 1 oktober 2011

Het eerste blogbericht...

zal ik maar wijden aan een beetje uitleg over hoe het zo ver gekomen is dat ik nu opeens een naaimachine bezit en zelfs een blog ;-)

Ergens in juni van dit jaar, besloot ik om samen met mijn dochter eens koekjes te bakken. Op zoek naar een recept kwam ik hierop uit. Haha, da's precies een grappige, dacht ik.

Anyway ik gebruikte een ander recept, mijn dochter kliederde vrolijk, ik legde de zorgvuldig uitgestoken deegvormpjes op het rooster van de oven, en zag die luttele minuten later natuurlijk door het rooster smelten richting bodem van de oven.

Niet getreurd, dan maar eens zoutdeeg maken, da's toch foolproof en mag volop mee gekliederd worden.
Maar, perfecte huismoeder die ik ben, wist ik natuurlijk niet hoe je zoutdeeg maakt. Google to the rescue! En ik kwam warempel hierzo uit en was dan toch wel geïntrigeerd genoeg om de volgende dagen door te brengen met het lezen van Mme Zsazsa's volledige blogarchief.

And the rest is history.
Via de linkjes & comments een hoop andere blogs ontdekt en al die zelfgemaakte (kinder)kleren, tassen, tasjes en potloodrollen en ik begon mij af te vragen of ik dat misschien ook zou kunnen. Ik wou het wel eens proberen...

En toen kwam ik op de site van Schoten Stikt terecht. En kreeg het allemaal een beetje meer concrete invulling... vanaf deze week ga ik elke twee weken meedoen (en zelfs een beetje mee helpen) in Schoten, én ik deed mee met een superleuke en heel leerzame startersworkshop een kleine drie weken geleden. Ik maakte, écht he, maakte gewoon zelf (met deskundige uitleg van deze dame en haar collega's) een omkeerbare boodschappentas!!
Intussen is mijn naaimachine (die ik via hier bestelde op een donderdagavond om elf uur en zaterdagmiddag al in huis had) al ingewijd met een miniversie van die omkeerbare tas (zo'n leuk patroon!) en weet ik wat al mijn familieleden (allee, misschien vind ik voor de mannen nog wel iets anders) voor Kerstmis krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten