donderdag 27 oktober 2011

Ritstasje nr 1

Deze week heb ik veel tijd overdag omdat ik pas in de namiddag moet beginnen werken. En ik wou toch zo graag eens een ritstasje proberen te maken. Daarstraks dus mijn naaimachine bovengehaald (ik heb helaas geen naaikamer, naaihoek of naaitafel) en eens een eerste poging gewaagd.

Ik heb deze tutorial gebruikt, was erg duidelijk (ik had wel een klein foutje gemaakt maar dat lag uiteraard aan mij), die ga ik zeker nog gebruiken. Ik heb als afmetingen 24x15cm genomen (de rits was 24cm).

Ik zal toch nog veel moeten oefenen voor dat echt helemaal goed zit, denk ik. Vooral die bedekte rits-eindjes zien er toch nog niet uit zoals het zou moeten, die zijn erg rommelig... ik kreeg die hoekjes niet mooi uitgeduwd. En het kan gewoon allemaal nog een pak properder en strakker.

De foto's:
IMG_7981nog een hoekjeHoekje... kan beterde voering

Voor de laatste foto (wou de voering ook even showen, haha) heb ik mijn toevlucht weer moeten nemen tot de badkamer want intussen was de zon weg van ons terras vooraan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten