maandag 28 november 2011

Kringwinkel

Ik ging vandaag na het werk voor de eerste keer in mijn leven (voor zover ik me kan herinneren) binnen in de kringwinkel. Ik moest een beetje zoeken maar opeens vond ik het hoekje met alle stoffen en gordijnen enzo.

Ik kocht anderhalve meter boordstof en een meter groene stof met stippen voor 4 euro in totaal. Geen idee of dat nu "duur" is naar kringloopmaatstaven of niet maar ik vond het alleszins ok. Ik heb ook wat tussen de gordijnen staan kijken (want je ziet af en toe op blogs zo'n mooie dingen verschijnen die dan van een oud gordijn gemaakt blijken te zijn) maar dat was toch gene vette. Veel doffe, vage kleurtjes.

Maar ik was allang content met mijn "buit" en geïnspireerd door deze mooie kussentjes trok ik vervolgens richting Ikea. Helaas: noch de kerststof, noch de rode fluweel waren er te vinden. Eigenlijk lag er héél weinig. Sowieso is het stoffenaanbod in "mijn" Ikea nogal beperkt tegenover de website maar nu was het echt wel armzalig.
Ze zijn die Ikea ook wel helemaal aan het vernieuwen (ttz, een hele nieuwe aan het bouwen ernaast, terwijl de oude dus gewoon openblijft) dus misschien lag het ook wel daaraan, dat de voorraad niet echt meer wordt aangevuld ofzo...

Zelfs het simpele rode katoentje dat ik hier gebruikte, was op. Daar wou ik nochtans nog een voorraadje van kopen want 't is echt een mooie, diepe kleur (die op de foto's trouwens veel oranjener (??) lijkt dan in't echt).

Maar ik vertrok dus met lege handen. Zelfs geen köttbullar, zelfs geen polar broodje met zalm (mmmm... honger) want het was verrassend druk voor een doordeweekse dag en dus veels te lang aanschuiven naar mijn goesting.

O ja, hoe het zit met het rokje? Dat ligt nog in exact dezelfde toestand in mijn naai-bak maar ik ben wel van plan het deze week af te maken...
Ik had dus verlof maar naar aloude gewoonte waren zowel ik als m'n dochter niet helemaal gezond; vooral de dochter was een paar dagen echt een beetje ziek, dus niet naar school, dus mama niet aan het naaimachine ;-)

Alleen vrijdag heb ik nog wel even aan mijn naaimachine gezeten, met een gouden lamee stofje waar ik wat accesoires uit gemaakt heb voor als we optreden met onze Murga. (Gisteren bijvoorbeeld mochten we de Sint gaan verwelkomen in een Sinterklaasstoet - jaja de goedheiligman arriveerde namelijk ook nog eens per vliegtuig hier op een nabijgelegen luchthaven ;-) )

De mooie paarse bloem die ik bij *Sam won paste trouwens geweldig bij mijn kostuum!! Ik hoop dat er foto's van gemaakt zijn, dan post ik ze hier zeker :-)

2 opmerkingen:

  1. Lies(je), ik ben benieuwd naar je foto! Wij gingen enkele weken geleden naar Ikea en toen viel het aanbod (naar mijn gevoel) echt wel mee. Ik kocht ook enkele stofje... Tot binnenkort ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ze hebben er op zich wel leuke stofjes he, en niet duur...

    Ik las eergisteren in de krant dat de Ikea toch een aantal weken dicht gaat gaan voor de verhuis (wegens anders te weinig parkeerplaats voor de klanten) dus het zou wel kunnen dat het daar toch aan ligt (denk dat deze week de laatste week is) en ze de stock niet echt meer aangevuld hebben de laatste tijd.

    Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen