vrijdag 17 februari 2012

De juni-2010 rok

Ik was al een hele tijd op zoek naar het patroon van die rok die ik al zo vaak op blogs zag passeren dat ik de tel kwijt ben. Jaja, de Knipmode juni 2010-rok.

Dankzij haar kreeg ik de kans om dat patroon ook eens uit te proberen. Het was wel een beetje zwoegen, met die paspel vooral, maar op het einde van de rit had ik wel een rokje, jippie! Zeker een patroon om nog eens te maken.

Het stofje was eigenlijk een last-minute oplossing. Ik had namelijk online stof besteld, maar die liet op zich wachten. Dus nog even richting Nationalestraat en daar koos ik (snel, want het - nogal ongeduldige - lief zat in de auto te wachten) dit kersenstofje (ribfluweel). Een leuk stofje maar wel nogal een grote stap voor iemand die voornamelijk jeans en grijstinten draagt ;-)  Bijpassende paspel vond ik bij Zuzanna, in de Anselmostraat. 
 Het "dicht tegen de paspel stikken" kan nog beter :-) 


8 opmerkingen:

  1. konden we geen foto krijgen van Lies in de rok?? please please??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Omdat je het zo mooi vraagt ga ik eens zien of ik bijpassende kousen vind (of zelfbruiner voor op mijn benen) ;-)

      Verwijderen
  2. Oh, dat patroontje wil ik ook al heel lang eens uitproberen, maar ik krijg die knipmode van juni 2010 maar niet te pakken.

    Trouwens, je hebt net een award gewonnen, hoera, hoezee! Neem even een kijkje op mijn blog, daar kan je hem gaan "bewonderen".

    rakketak.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, 't is een leuk patroon :-)
      Bedankt voor de award! Mijn eerste! :-)

      Verwijderen
  3. Wow leuk rokje. Heb jij zo'n patroontje voor mij zodat ik een rokje voor mezelf kan maken? En neem een kijkje op mijn blog...ruthmaakt.blogspot.nl

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lies,

    Wat een super mooi rokje! Ook ik zie dit rokje steeds terugkeren in allerlei blogs. Ik zou het zo graag eens een keer zelf maken, maar helaas kan ik niet aan het patroontje komen. Kun jij mij aan het patroontje helpen?

    Groetjes Nienke
    nienke-summer@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook hopeloos op zoek naar het patroon, ik zou het graag tegen een vergoeding aankopen
      grtjs
      mieke
      druyts.gijbels@telenet.be

      Verwijderen
  5. ook ik op zoek naar het patroontje mijn email is marleen.vanden.brande@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen