dinsdag 15 mei 2012

Zelfgemaakte cadeautjes

Ik gaf mijn allereerste* zelfgemaakte cadeautjes! (wel twee keer hetzelfde maar goed ;-) )
Zoals ik al zei, had de man-des-huizes laten vallen dat hij zo'n kaartenmapje wel handig vond.
Maar wat nog handiger was: hij zei dat 2 dagen voor zijn verjaardag, dus de wanhopige wat moet ik nu weer kopen -zoektocht was al gedeeltelijk ten einde voor ze begonnen was (ik ben een uitsteller, what can I say). Later op de dag vond ik nog wat Beef Jerky in de supermarkt, een favoriet van hem, maar duur en bijgevolg een zeldzame traktatie, en voilĂ , een geslaagd cadeau ;-)










Omdat ik niet goed kon kiezen (aargh), maakte ik twee versies. Hij koos uiteindelijk de versie met de grijze flapjes (op de foto dus die zonder kaartje in).

Ik leerde uit mijn fouten van het eerste kaartenmapje en stikte dichter tegen de rand, en er passen nu perfect kaarten in.

De knoopsluiting liet ik weg, ik vermoedde dat de bestemmeling die toch overbodig zou vinden. Hij steekt het gewoon in zijn broekzak dus dat blijft vanzelf wel dichtgeplooid.

(stofjes van de Ikea - het grijze stofje is de rand (zonder bladmotief dus) van een rest Stockholm stof)


En afgelopen weekend mochten we naar een communiefeest. Het dochtertje van een nicht deed haar eerste communie. Omdat ze aan het sparen is voor vanalles (fototoestel, bureautje, ...) gaf ik gewoon geld, dat ik mee in de envelop van het kaartje wou steken. Op het allerlaatste moment, in de auto al namelijk, besloot ik het eerste kaartenmapje te gebruiken om de centen toch wat te in te pakken. Ik had het in mijn handtas zitten met een paar klantenkaarten in, maar het roze, bloemige stofje leek me opeens ideaal voor een meisje van haar leeftijd. En ik had de indruk dat ze het wel leuk vond :-)

* dat blijkt helemaal niet te kloppen! Ik gaf ook al Creatinneling-tassen aan mijn schoonfamilie!! Was ik eventjes vergeten :-) geen idee waarom ik er nu opeens out of the blue wel aan dacht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten